3.
JARDUERA

Tübingeneko ikasleak bilar jokoan, XIX. mendearen hasieran.


Paulen hirugarren galderarekin lotuta -“Zein zen ikasleen egoera eta egunerokoa bertan? Gaurkoarekin badauka zerikusirik?”-zuk, hirugarrenak, honelako informazioa bilatu behar duzu, eskainitako baliabideak erabiliz:
  1. Zein adineko eta zein mailako edota zein gizarte taldekoak ziren ikasleak? Islatuko zenuke mapa batean euren jatorria?   
  2. Zein baldintza bete behar zituzten Errege Seminarioan ikasle izateko? Ygnacio Mariak betetzen al zituen?  
  3. Zein zen barne antolaketa eta araudia? Nolako sari eta zigorrak jasotzen zituzten ikasleek? Zein zen hauen helburua? 
  4. Nolakoa zen ikasleen egunerokoa? Eta aisialdia? 
  5. Zenbat ordaintzen zuten barnetegia? Zein behar zeuden barne? Zeintzuk ez? Ygnacio Mariaren kasuan, zeintzuk izan ziren apartekoak? 
  6. Zenbat irauten zuen ikasturteak? Zenbat ebaluazio zeuden eta nola egiten zituzten? 
  7. Jakin ahal dugu Ygnacio Mariaren aitaren eskutitzen bitartez, nola bizi zuten hau guztia gurasoek?
  8. Ba al zegoen emakumerik ikasleen artean? Zein ezaugarri zituen garaiko nesken hezkuntzak? 
  9. Prestakuntza amaitu ondoren, zeintzuk izan ziren ikasleen lanbide ohikoenak? Eta, zein euren eragin soziala? Betetzat eman ahal ditugu jarritako helburuak?
  10. Azkenik, orduko ikasleek Seminarioan jasotako heziketak eta prestakuntzak ba al dute antzik zuek gaur jasotzen duzuenarekin?
    Fleuri abatearen doktrina. Ikasleek Seminarioan sartzerakoan ekarri baharrekoa.                                         Stradivarius biolina, XVIII. mendekoa.
BALIABIDEAK